filele mele.

miercuri, 17 februarie 2010

Pace sau amin?







Vream sa scriu despre ea, bunica mea, care azi a decedat; dar sunt prea pline de greutate emotionala gandurile incat sa scriu ceva care sa aiba ceva logic; dar am ramas cu o nedumerire; bunica fiind penticostala, e clar, atat la inmormantare cat si la priveghi o sa am parte de multe saluturi cu "Pace!"; dar ma gandesc...eu ce se presupune sa raspund daca nu am pace ci razboi in sentimente, cum sa spun "pace" cand in mine e o neliniste seaca!

Cei mai multi saluta astfel, pentru ca "asa e la pocaiti", dar daca nu ai pacea necesara in suflet, cum poti sa spui atat de simplu? Daca eu nu am pace, cum iti pot oferi tie prin cuvintele mele, pace?
Suntem, uneori, atat de falsi in detaliile minore, incat in detaliile mari si generale nici nu mai are rost sa afirm ceva!

Oricum ar fi, am doua alegeri, ori spun "pace" desi nu simt sa transmit asta dintr-o inima desarvasita, si asta ar insemna sa mint, ceea ce usor cine ma cunoaste si-ar da seama; ori raspund cu "AMIN", probabil va suna cam sec, dar chiar as vrea sa fie asa, sa am pace; si nu din egoism as alege sa fie amin doar pentru mine; dar mi se pare imposibil sa spun cuiva "pace" si eu nici macar sa nu simt un sfert din ea...

4 comentarii:

Anonim spunea...

Condoleante:(
si bine zici tu acolo..dar cine stii..Domnul zice sa ne salutam asa...:)

Emy spunea...

Condoleante Maya....

Domnul Isus sa fie cu voi si sa va dea alinare....

printrenori spunea...

ai putea sa raspunzi cu "multumesc". a saluta cu "pace" inseamna sa doresti omului respectiv sa aiba pace. asa ca nu cred ca e necesar sa raspunzi inapoi cu "pace". nu acuma. pentru ca de data asta ai nevoie de pace si nu sa oferi pace.
mie mi se pare sec :"condoleante" nu cred sa existe un cuvant care sa vrea sa exprime atatea si sa sune asa de spart si gol.
condoleante presupune ca inima mea sa fie acordata cu inima ta si sa empatizez cu tine la nivel de sentiment. sa empatizez si nu sa simpatizez.
uneori cuvintele nu isi au rost...

hain spunea...

condoleante>:d<
sa ai putere de sus.

Postări populare