filele mele.

luni, 27 august 2012

Vreau o tara educata!


De obicei caut poze cu mesaj pozitiv, insa aceasta poza mi-a adus aminte de ceva legat de poporul roman, v-ati prins?
Da, exact, romanii sunt vestiti in a arata cu degetul si a rade de actiunile celor din jur, fara sa intrebe, sa verifice motivul si motivatia persoanei in cauza!

Recent m-am intors din Anglia, unde mi-a fost imposibil sa nu observ educatia oamenilor si respectul care il arata semenilor sai. De mic esti invatat sa dai intaietate varstinicilor si persoanelor cu dizabilitati, sa saluti respectuos, sa zambesti politicos si sa te comporti asa cum ai vrea cei din jur sa se comporte cu tine.

E enervant de frustrant ca nu imi pot lauda poporul din care fac parte cu astfel de cuvinte, si nu din cauza ca NU PUTEM ci pentru ca NU VREM sa fim educati! Citesc destul incat sa descopar cat de educata era Romania in vremea monarhiei. Poporul stia ce inseamna cultura si absolut toata lumea era incurajata sa invete; intradevar erau si atunci clase sociale, probabil m-ai pronuntate decat acum, insa nu erai obligat sa ramai acolo, daca erai talentat si daca vroiai sa iti valorifici talentul, nu aveai nevoie de fraza "cunosc eu pe cineva" ci ti se valorifica talentul fara nepotism. Daca vroiai sa ajungi sus trebuia sa inveti, sa inveti mult, sa te culturalizezi si sa te auto-educi; sa ai un stil de viata sanatos incat sa poti face fata vietii!

Romania a fost educata..insa in zilele noastre tinerii nu ar fi in stare sa defineasca cuvantul "educatie"!

De ce am atasat asemenea poza si vorbesc de lipsa educatiei din Romania?! Pentru ca doar o persoana lipsita de educatie ar avea curajul sa judece si sa critice pe cineva, indiferent ca ii cunosti motivul pentru care face acel lucru sau nu!

Imi doresc o tara educata, si cred ca daca am avea la conducere oameni educati si culturalizati, am avea sanse sa de re-educam tara!


Niciun comentariu:

Postări populare