filele mele.

joi, 21 aprilie 2011

Crestin sau traditionalist?

Sunt tot mai impresionata de cat de religiosi am devenit, dupa ce am citit articolul http://stiricrestine.ro/2011/04/20/colin-dye-romanii-se-impiedica-in-religie-exclusiv/ , intradevar, realizez cat de religiosi suntem, cat accent punem pe ce izbeste ochiul si cat de putin investim in ce priveste Domnul!!!

Si ma gandesc cat de rusinosi devenim la unele actiuni sau cuvinte directe ce le folosesc unii crestini, doar pentru scopul de a relata un adevar; ma gandesc daca si rusinea e de ochii lumii sau chiar ni rusine sa sustinem adevarul?!?

Personal am gustat in foarte multe nopti de rugaciune prezenta Lui, intradevar sa fii om a lui Dumnezeu e ceva glorios comparativ cu a fii om religios si traditionalist.

Cred ca sunt trei intrebari care ni le putem pune sa ne aflam nivelul unde ne aflam intre crestin si religios:
1. Grupez oamenii care sustin ca sunt crestini dupa tinuta sau dupa fapte?
2. Prefer sa am partasia mea intima cu El sau ma rog mai bine la Biserica?
3. Imi place sa fiu vazut ca o persoana cu adevarat smerita, pudica, calma etc?

Si cred ca intrebarea la care nu putem noi raspunde, dar pentru care ar trebui sa luptam cu adevarat ar fi :
4. Cum vrea Dumnezeu sa ma comport ca si crestin?

Si asta gasim incepand de la Geneza pana la Apocalipsa toti pasii necesari pentru a invata cum sa devenim oameni crestini fara traditii si fara religii...iar primul pas activ ar fi rugaciunea si citirea Bibliei atat in intimitate cat si la studii.

Consider ca om crestin fara o partasie zilnica cu El si fara o dedicare in slujire nu exista; iar om religios cu traditii exacte si imaginea care il face diferit...nu exista. In concluzie exista doua tipuri de oameni, crestini si traditionalisti...

Tu ce esti? Crestin sau traditionalist?

2 comentarii:

Anonim spunea...

E mai complexa povestea si tine de mai multe lamuriri. Pastorul respectiv e neoprotestant, ca de altfel si siteul respectiv.

Practic crestinismul se imparte in doua tabere: asa numitele biserici surori - Ortodoxa si Romano-catolică - si crestinismul protestant si neoprotestant. Prima grupare e traditionalista, punand accent pe un crestinism a carui traditie se revedinca de la perioada apostolica. Institutia apostolica se considera fondata de apostoli si de ucenicii acestora - cum ar fi Dionisos, cel recrutat din Areopagul Atenei de catre Pavel (cunoscut si ca Sf. Dionisie Areopagitul) ori Filip, diaconul - si se intinde pe parcursul a patru secole.

In opozitie, tabara protestanta-neoprotestanta neaga Biserica si fundatia apostolica, punand in golul creat Biblia ca realitate de necontestat. Asta nu-i impiedica sa elimine fara drept de apel cateva din cartile Vechiului Testament (ex. Cartea lui Tobia, care nu figureaza in Bibliile protestante).

Disputa e de durata, dar e bine de stiut cum stau lucrurile cat de cat. Macar sa avem o idee despre.

Unknown spunea...

de acord :) dar eu ma refeream strict la trairea personala ca si crestin sau om dedicat traditiei :)

am si eu studii a Istoriei Bisericii si cunosc detaliile date de tine, dar nu-mi place sa ma complic cu astfel de teorii :)

Dumnezeu e unul, oamenii fac religiile :)

Postări populare