filele mele.

miercuri, 10 noiembrie 2010

Esti tolerant?

 Traiesc in realitatea lumii...care pare tot mai rupta de realitatea in care imi pare ca traiesc eu; azi la cursul de "Psihologie sociala" am vorbit despre "toleranta"...suntem toleranti?!?

Ce cuvinte descrie toleranta: rabdarea, acceptarea, rabdarea, empatia, compromisuri, ascultare activa, iertare, respect, obiectiv, sa nu judeci, sa nu etichetezi...nu stiu daca exista om care sa indeplineasca toate cuvintele astea..ca sa ajunga in final sa fie numit un om tolerant.

Din punctul meu de vedere nu exista oameni toleranti 100%...exista doar oameni care pentru siguranta lor lasa de la ei...si pentru binele lor renunta la incapatanare...suntem interesati doar de propria persoana uitand ca fiecare existam unul pentru celalalt!!!

Cat si ce ne-ar trebui sa intelegem cu adevarat cat de importanta e toleranta intre noi, pentru o existenta plina de pace..?!?

Sa incepem sa fim toleranti prin a intelege ca nu tot ceea ce pentru noi e important e si pentru altii..si ceea ce nu e pentru noi, poate fi cu adevarat important pentru cei din jur...sa fim toleranti cu noi insine prin a intelege ca nu putem fi mai mult decat am fost creati sa traim..si nu putem trai mai mult decat am fost creati sa fim; sa fim toleranti cu cei din jur...prin zambet, gand si imbratisare...nu e doar vorba cand se spune.."Toti oamenii zambesc in aceeasi limba"...sa zambim cu sinceritatea inimii..lasand buna vointa, rabdarea si iertarea sa locuiasca in noi...iar cand trebui sa devenim toleranti sa avem grija ce toleram...sa nu cumva sa cadem in extrema cealalta...sa invatam sa ne metinem echilibrul in toleranta...sa nu treaca pragul bunelor maniere, al bunului gust si al moralitatii.

Daca te consideri o persoana toleranta...intreaba'te "Ai iertat intotdeauna pe toti, asa incat in prezent nu ai pica pe nimeni?"

2 comentarii:

Anonim spunea...

imi place...:)

andu' spunea...

chiar ca nu exista oameni 100% toleranti.

Postări populare