filele mele.

miercuri, 13 noiembrie 2013

Tu iti gusti cuvintele?

Pe panoul din fata biroului meu am un citat care il vad zilnic si care imi aminteste de cat de mult avem nevoie sa gandim inainte sa spunem orice, citatul suna asa :

                    "E bine sa gusti cuvintele inainte sa le spui, unele ustura rau." 


Un citat cat se poate de simplu dar adanc si adevarat. Nu de putine ori spunem ce gandim si credem ca e "cool si original" sa fim noi insine si sa ne spunem parerea. Da, e bine sa fim originali dar e asa de greu sa avem un vocabular direct, sincer si curat..fara sa ii usture pe cei care inghit afirmatiile noastre. Se spune ca un om devine valoros si creste pe scara aprecierii daca stie sa vorbeasca cu folos.

Cand a fost ultima data cand ai avut un conflict? Cum ai reactionat si ce ai spus? Eu imi amintesc exact de ultimul incident in care am spus ce am gandit, in graba, si nu am observat pe moment ca ustura rau cand imi spun of-ul intr-un moment in care frustrarile personale au atins cotele maxime si am reactionat fara sa gandesc la rece; au urmat consecintele dar am avut intelepciunea sa ridic capul sus si sa imi cer iertare, sa merg mai departe cu dorinta de a gusta eu cuvintele inainte sa le dau altora.

Tu gusti propriile cuvinte?

Niciun comentariu:

Postări populare